Samen leren, samenleven!

Om een goede zorg te bieden houden we rekening met de beginsituatie, vertrekken we vanuit data. Door het bekijken van de beginsituatie kan de school focussen op de noden van de kinderen. Zo biedt de school gelijke onderwijskansen voor iedereen. Door de analyse van de beginsituatie kunnen we al van bij de jongste kleuters inzetten op werken in niveaugroepen.

Aan de hand van het leerlingvolgsysteem kan de school continuïteit bieden.

De school focust niet enkel op de talenten van de leerlingen maar ook op die van de leerkrachten.  Zo kunnen we de expertise met elkaar delen.

Wij leggen dan ook de nadruk op een krachtige preventieve werking.

Elk kind is uniek daarom gaan wij ons onderwijsproces afstemmen op de onderwijsbehoeften van de leerlingen. Vandaar dat wij werken in zorggroepen binnen de klaswerking. Zo kan elk morootje zich optimaal ontwikkelen.

Het leren is een sociaal gebeuren. Vandaar dat er veel interactie is tussen leerlingen en leerkracht. Het blijft een uitdaging voor de leerkracht om interesse op te wekken.

Er wordt niet enkel over de leerlingen gesproken maar ook met de leerlingen. Daar ouders een belangrijke rol spelen op het schoolsucces, vinden wij het belangrijk de nodige ondersteuning te bieden binnen het gezin en zorgen we voor een laagdrempelig onthaal. We vinden transparant werken heel belangrijk, vandaar dat we ook een vlotte samenwerking en open communicatie hebben met de brugfiguur, het CLB en externen. En dit alles in het belang van onze morootjes! Want op deze manier creëren we een goed welbevinden voor de leerlingen, ouders en het volledige schoolteam!

We zetten in op zelfredzaamheid in het verkeer.